BHP – to się opłaca. Startuje II edycja kampanii SPBT „Dobry Transport”

BHP – to się opłaca. Startuje II edycja kampanii SPBT „Dobry Transport”

Zarząd Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce – wobec niewątpliwego sukcesu jakim była I edycja kampanii „Dobry Transport” w wyniku której przyznano certyfikaty ponad 200 jednostkom sprzętowym do transportu i podawania betony (152 betonomieszarki oraz 53 pompy i pompogruszki) – podjął decyzję o uruchomieniu II edycji kampanii „Dobry Transport”. Skierowana jest ona do wszystkich producentów betonu i firm świadczących usługi w zakresie transportu i podawania mieszanek betonowych, którzy realizują te czynności z poszanowaniem dla zasad bezpieczeństwa i higieny pracy.

Trzeba w tym miejscu zaznaczyć, że wzmiankowana certyfikacja BHP środków transportu betonu jest wspólną inicjatywą SPBT i Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie – organizacji zrzeszającej przedstawicieli 90% polskiego rynku generalnego wykonawstwa (Budimex, ERBUD, Hochtief, Warbud, Unibep, Porr, Mostostal Warszawa, Mota-Engil, Karmar, Strabag, Skanska, Polimex Mostostal, NDI).

Wartym podkreślenia jest, że posiadacz certyfikatu SPBT „Dobry Transport” uzyskuje wymierne korzyści ułatwiające funkcjonowanie na konkurencyjnym rynku – a mianowicie:

  • uzyskuje prawo wjazdu na budowy realizowane przez firmy skupione w Porozumieniu dla Bezpieczeństwa w Budownictwie i ich podwykonawców bez konieczności każdorazowego prowadzenia prekwalifikacji i kontroli wstępnych z zakresu BHP,
  • firmy świadczące usługi w zakresie transportu i podawania betonu uprawnione są nadto do wolnego wjazdu na wytwórnie betonu towarowego przynależne do SPBT w okresie ważności certyfikatu bez dodatkowych kontroli z zakresu BHP,
  • jest potwierdzeniem świadczenia usług transportu i podawania betonu wg najwyższych standardów BHP,
  • dbają o komfort i właściwy standard pracy.

Jak widać proponowana certyfikacja przynosi wymierne korzyści w zakresie prowadzonej działalności. Dodatkowo – dzięki wizualnej identyfikacji – certyfikowanych pojazdów – kampania „Dobry Transport” wpisała się w zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego w związku z zaistniałą sytuacją epidemiczną związaną z pandemią COVID-19. Wizualne oznakowanie pojazdów oraz możliwość zdalnej weryfikacji certyfikatu poprzez stronę www.spbt.pl umożliwia bezkontaktowy wjazd oznakowanych godłem „Dobry Transport” pojazdów na wytwórnię betonu oraz na place budowy a tym samym zwiększa bezpieczeństwo epidemiczne załogi i ogranicza ryzyko jej zakażenia do minimum.

Nadto uzyskanie certyfikatu nie jest trudne – wystarczy spełnić obligatoryjne wymagania, które zawarte są w standardzie BHP Porozumienia dla Bezpieczeństwa w Budownictwie nr 14.8 „Maszyny do transportu i podawania betonu – wymagania minimalne” (w załączeniu).

Wolą Zarządu SPBT jest aby koszt uzyskania certyfikatu nie stanowił bariery dostępności. Z tej też przyczyny ceny procedury certyfikacyjnej w ramach II edycji kampanii „Dobry Transport” pozostawiono na poziomie zeszłorocznym a mianowicie:

Dla firm – Członków SPBT

  • 150 pln/szt. – betonomieszarka, samochód samowyładowczy,
  • 300 pln/szt. – pompogruszka, pompa do betonu na podwoziu samochodowym.

Dla firm pozostających poza strukturami Stowarzyszenia

  • 300 pln/szt. – betonomieszarka, samochód samowyładowczy,
  • 600 pln/szt. – pompogruszka, pompa do betonu na podwoziu samochodowym.

Podane ceny są kwotami netto. 

Ważność certyfikatu – 1 rok a w przypadku prolongaty wyróżnienia 2 lata.

Klikając w poniższe linki możecie Państwo pobrać:

Termin przesyłania wypełnionych wniosków akcesyjnych upływa w dniu 2.10 br. 

Audyty weryfikacyjne przewidziane są w okresie od 19 października do 16 listopada br. a uroczysta Gala Finałowa – w trakcie której nastąpi wręczenie certyfikatów – odbędzie się – o ile sytuacja epidemiczna pozwoli – w Centrum Olimpijskim w Warszawie w dniu 11  marca 2021.

W przypadku wszelkich pytań i wątpliwości biuro Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce pozostaje do dyspozycji – e-mail: spbt@spbt.pl tel. 12 427 28 44.