Podręcznik SPBT
do znowelizowanej normy
PN-EN 206:2014-04

Omawia podstawowe zmiany normy PN-EN 206:2014-04 w stosunku do poprzedniczki z 2003 roku. Przybliża treść aktualnej normy w języku polskim (oryginał opublikowany jest w języku angielskim). [więcej »]

Rynek Betonu Towarowego - podsumowanie 2016 roku

Prognozowana wielkość produkcji betonu towarowego w 2016 roku wyniosła około 20 M m3. Brak znaczącego wzrostu zapotrzebowania to skutek przesunięć przetargowych inwestycji infrastrukturalnych, które będą finansowane ze środków budżetowych Unii Europejskiej na lata 2014-2020(...) [pobierz »]

Zakładowa Kontrola Produkcji - co powinieneś wiedzieć.




[więcej »]

Wyszukiwarka producentów betonu towarowego
Przycisk drukuj

Zmiany w przepisach dotyczących transportu

WYDARZENIA

W Brukseli trwają prace weryfikacyjne Dyrektywy 96/53/EC dotyczącej wagi i wymiarów ciężkich pojazdów angażowanych w transport na terenie Unii Europejskiej. Zadanie to realizowane jest przez unijną Komisję ds. Transportu i Turystyki. Europejska Organizacja Betonu Towarowego ERMCO zrzeszająca narodowe stowarzyszenia producentów betonu towarowego z 17 krajów unijnych, wystąpiła do komisji z propozycją zmiany zapisów w w/w Dyrektywie - korzystnych dla transportu betonu towarowego. Postuluje, aby między innymi podnieść limit masy całkowitej dla 4 osiowych pojazdów z 32 ton do 35 ton. Wskazuje, że stary zapis ma swoje korzenie jeszcze w latach 1980-tych i nie uwzględnia zmian konstrukcyjnych i innowacji technicznych, jakie nastąpiły od tamtej pory w transporcie ciężkim. Biorąc pod uwagę specyfikę dostaw mieszanki betonowej, a co za tym idzie zwiększenia częstotliwości załadunku betonowozów, zachowanie starego zapisu w Dyrektywie 96/53/EC powoduje wyższy koszt transportu mieszanki betonowej, związany z kosztami paliwa, a ponadto zwiększenie emisji CO2 i działanie na szkodę środowiska naturalnego. W związku z tym ERMCO zwróciło się do członków Europejskiej Komisji Transportu i Turystyki z propozycją zmiany zapisu w Dyrektywie 96/53/EC - Aneksie 1 w punkcie 2.3.3.

W przypadku pojazdów 4 osiowych z dwiema osiami sterowniczymi proponuje zmianę zapisu dotyczącego masy całkowitej pojazdu z 32 ton na 35 ton przy zachowaniu niezmienionego maksymalnego obciążenia na oś wynoszącego 9,5 tony.

ERMCO argumentuje to rozwiązanie tym, iż betonomieszarki samochodowe będą mogły zmniejszyć częstotliwość dostaw i dzięki temu obniży się roczny dystans pokonywanych tras, co wpłynie na obniżenie emisji CO2.

Równocześnie Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce skierowało taką petycje do polskich europarlamentarzystów zasiadających w tej Komisji w celu poparcia działań ERMCO.

W dobie kryzysu, który mocno dotyka branżę budowlaną, w tym także sektor produkcji betonu towarowego zaproponowana zmiana w obecnej legislacji europejskiej pozwoli na zwiększenie konkurencyjności branży i bycie bardziej zrównoważonym, nie tylko ekonomicznie, ale i środowiskowo.

Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo na stronie ERMCO

Kwartalnik 'Budownictwo, Technologie, Architektura' Dwumiesięcznik 'Cement-Wapno-Beton' Miesięcznik 'Builder' Miesięcznik 'Somochody Specjalne' ERMCO - the European Ready Mixed Concrete Organization Kancelaria Finansowa WEC Sp. z o.o. Świat Betonu

Chcesz otrzymywać aktualne informacje.

Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce
ul. Morawskiego 5, 30 - 102 Kraków
tel./fax: +48 12 427.28.44, e-mail:  | Polityka cookies

projekt i wykonanie:
redwester Advertising