Podręcznik SPBT
do znowelizowanej normy
PN-EN 206:2014-04

Omawia podstawowe zmiany normy PN-EN 206:2014-04 w stosunku do poprzedniczki z 2003 roku. Przybliża treść aktualnej normy w języku polskim (oryginał opublikowany jest w języku angielskim). [więcej »]

Rynek Betonu Towarowego - podsumowanie 2016 roku

Prognozowana wielkość produkcji betonu towarowego w 2016 roku wyniosła około 20 M m3. Brak znaczącego wzrostu zapotrzebowania to skutek przesunięć przetargowych inwestycji infrastrukturalnych, które będą finansowane ze środków budżetowych Unii Europejskiej na lata 2014-2020(...) [pobierz »]

Zakładowa Kontrola Produkcji - co powinieneś wiedzieć.




[więcej »]

Wyszukiwarka producentów betonu towarowego
Przycisk drukuj

10 lat nagrody specjalnej SPBT w Konkursie "Polski Cement w Architekturze"

WYDARZENIA

Zintegrowany Węzeł Przesiadkowy, Wrocław Stadion
Foto:architektura.muratorplus.pl

Tegoroczna, XVI edycja Konkursu, organizowanego przez Stowarzyszenie Producentów Cementu i Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP – dała także okazję do świętowania jubileuszu X-lecia towarzyszącej nagrody specjalnej, ufundowanej przez Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce.

Właśnie w 2003 r. Zarząd SPBT postanowił przyznawać corocznie nagrodę w wysokości 5000 zł dla autora (zespołu autorskiego) projektu obiektu budowlanego, wyróżniającego się wybitnymi walorami architektonicznymi – pod warunkiem, że wybudowany on został przy istotnym, znaczącym udziale betonu towarowego. W ciągu 10 lat nagroda SPBT trafiała do rąk wybitnych twórców, m. in. Andrzeja Chłodzińskiego (stacja metra A18 przy pl. Wilsona w Warszawie), Pracowni Architektonicznej "AiR Jurkowscy" (Osiedle Książęce w Katowicach), Studia Architektonicznego "W. Obtułowicz i Partnerzy" (Młodzieżowe Centrum Sportu i Edukacji w Nowej Hucie), Stanisława Deńki (gmach Audytorium Maximum UJ w Krakowie) czy Pracowni „Kozień-Architekci” (Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej).

Jury obecnej edycji konkursu zadecydowało, że tegoroczną nagrodą SPBT wyróżniony zostanie projekt zintegrowanego węzła przesiadkowego "Wrocław – Stadion", wybudowanego w ramach programu EURO 2012 przez Przedsiębiorstwo Budowlane "Filar". Projekt powstał w Pracowni Projektowej MAĆKÓW. W uzasadnieniu można przeczytać:

"… za wyróżniające się znakomitą formą przestrzenną przekrycie skomplikowanego węzła przesiadkowego, wykonanego dla potrzeb obsługi dużej ilości kibiców nowego stadionu miejskiego. Dwupoziomowe połączenie przystanków – kolejowego z tramwajowym, a także z "Park&Ride" oraz "Bicke&Ride" zaprojektowane zostało z mistrzostwem, odważnie, zarazem powściągliwie. Czysto utylitarna forma została przez architektów i konstruktorów ukształtowana zarówno w rzeźbiarski "obiekt-znak", służący wykreowaniu oryginalnej przestrzeni publicznej ..."

GRATULACJE!

Kwartalnik 'Budownictwo, Technologie, Architektura' Dwumiesięcznik 'Cement-Wapno-Beton' Miesięcznik 'Builder' Miesięcznik 'Somochody Specjalne' ERMCO - the European Ready Mixed Concrete Organization Kancelaria Finansowa WEC Sp. z o.o. Świat Betonu

Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce
ul. Morawskiego 5, 30 - 102 Kraków
tel./fax: +48 12 427.28.44, e-mail:  | Polityka cookies

projekt i wykonanie:
redwester Advertising