Podręcznik SPBT
do znowelizowanej normy
PN-EN 206:2014-04

Omawia podstawowe zmiany normy PN-EN 206:2014-04 w stosunku do poprzedniczki z 2003 roku. Przybliża treść aktualnej normy w języku polskim (oryginał opublikowany jest w języku angielskim). [więcej »]

Rynek Betonu Towarowego - podsumowanie 2016 roku

Prognozowana wielkość produkcji betonu towarowego w 2016 roku wyniosła około 20 M m3. Brak znaczącego wzrostu zapotrzebowania to skutek przesunięć przetargowych inwestycji infrastrukturalnych, które będą finansowane ze środków budżetowych Unii Europejskiej na lata 2014-2020(...) [pobierz »]

Zakładowa Kontrola Produkcji - co powinieneś wiedzieć.




[więcej »]

Wyszukiwarka producentów betonu towarowego
Przycisk drukuj

Dopuszczalna masa całkowita pojazdów w świetle zmian wprowadzanych dyrektywą 2015/719

WYDARZENIA

Dyrektywa 2015/719 okazuje się być rewolucją w transporcie drogowym. Kraje członkowskie powinny implementować normy wynikające z dyrektywy do przepisów krajowych (w Polsce: poprzez uchwalenie odpowiednich ustaw przez Sejm).

Implementowanie do przepisów krajowych norm dyrektywy 2015/719 bez zmian przepisów o masie pojazdów (chodzi o podwyższenie dopuszczlnej masy całkowitej pojazdów) będzie miało znaczący wpływ na branże producentów betonu. Dyrektywa 2015/719 zwraca uwagę na przeciążenia pojazdów i proponuje rozwiązanie tego typu naruszeń poprzez przyjęcie szczególnych środków, które pozwolą na ustalenie, które z pojazdów przekraczają odpowiednie limity masy. W jaki sposób to zrobić? Otóż propozycja przewiduje umieszczenie w pojeździe czujników, które przekażą na odległość organom kontrolnym informację o masie pojazdu. Sprawdzenie masy pojazdów mogłoby być także prowadzone za pomocą mechanizmów ważących zamieszczonych w drogach. Te zebrane dane pozwolą na eliminację przeciążeń i zwiększą bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Poza tym dyrektywa zakłada ściągnięcie odpowiedzialności z przewoźnika w przypadku przeciążeń, a obciążenie nią nadawcy, który powinien zostać nowymi przepisami wykonawczymi zobowiązany do przekazania przewoźnikowi deklaracji, w której będzie dokładnie wskazywać masę ładunku przekazanego do transportu.

W świetle zmian, które wprowadza dyrektywa 2015/719, Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce podjęło kroki zmierzające do zainicjowania działań legislacyjnych, które miałyby na celu zmianę obowiązujących przepisów dotyczących dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów (czteroosiowych) oraz nacisków ich osi – na chwilę obecną polskie limity w tym zakresie są najsurowsze w całej UE.

Kwartalnik 'Budownictwo, Technologie, Architektura' Dwumiesięcznik 'Cement-Wapno-Beton' Miesięcznik 'Builder' Miesięcznik 'Somochody Specjalne' ERMCO - the European Ready Mixed Concrete Organization Kancelaria Finansowa WEC Sp. z o.o. Świat Betonu

Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce
ul. Morawskiego 5, 30 - 102 Kraków
tel./fax: +48 12 427.28.44, e-mail:  | Polityka cookies

projekt i wykonanie:
redwester Advertising