Podręcznik SPBT
do znowelizowanej normy
PN-EN 206:2014-04

Omawia podstawowe zmiany normy PN-EN 206:2014-04 w stosunku do poprzedniczki z 2003 roku. Przybliża treść aktualnej normy w języku polskim (oryginał opublikowany jest w języku angielskim). [więcej »]

Rynek Betonu Towarowego - podsumowanie 2016 roku

Prognozowana wielkość produkcji betonu towarowego w 2016 roku wyniosła około 20 M m3. Brak znaczącego wzrostu zapotrzebowania to skutek przesunięć przetargowych inwestycji infrastrukturalnych, które będą finansowane ze środków budżetowych Unii Europejskiej na lata 2014-2020(...) [pobierz »]

Zakładowa Kontrola Produkcji - co powinieneś wiedzieć.




[więcej »]

Wyszukiwarka producentów betonu towarowego
Przycisk drukuj

Finał XIV edycji Kampanii DOBRY BETON

WYDARZENIA

Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce zaprasza na finał XIV edycji Kampanii DOBRY BETON

Już od kilkunastu lat Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce jest organizatorem Kampanii Znaku Jakości SPBT DOBRY BETON. Celem tego projektu jest promowanie wytwórni, które dbają nie tylko o wysoką jakość swoich produktów, ale również o środowisko naturalne, a oprócz tego świadczą kompleksowe usługi dostawy mieszanki betonowej na najwyższym poziomie.

Od samego początku zadaniem kampanii DOBRY BETON było zwrócenie uwagi odbiorców, w tym także odbiorców instytucjonalnych i publicznych, oraz władz centralnych i samorządowych na fakt, iż beton towarowy nie był uznawany za wyrób budowlany w myśl obowiązujących przepisów krajowych i europejskich. Konsekwencją takiego stanu rzeczy był brak fachowej kontroli rynku obrotu betonem towarowym.

Starania Stowarzyszenia w kwestii uznania betonu towarowego za wyrób budowlany zostały zauważone przez władze centralne i od 1 stycznia tego roku w treści Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa „w sprawie sposobu deklarowania właściwości użytkowych wyrobów budowlanych oraz sposobu znakowania ich znakiem budowlanym” znalazły się zapisy poddające produkcję i dystrybucję betonu towarowego wymaganiom formalnym wyrobów budowlanych.

Dlatego też tegoroczna edycja Znaku Jakości była traktowana w sposób szczególny przez wytwórnie, jako audyt wstępny poprzedzający właściwą certyfikację zakładowej kontroli produkcji w wytwórniach betonu towarowego. Podjęte w ramach kampanii działania miały pomóc producentom dobrze przygotować wytwórnię i jej dokumentację do wymogów certyfikacji.

Zwieńczeniem XIV edycji kampanii DOBRY BETON będzie wyróżnienie wytwórni betonu towarowego, które pozytywnie przeszły procedurę konkursową i otrzymały nominację Kapituły Znaku Jakości. Wśród 19 zakładów, które poddały się ocenie było 5 debiutantów i 14 wytwórni ubiegających się o prolongatę znaku. Kto ostatecznie odbierze certyfikat i pieczęć Znaku Jakości zostanie ogłoszone podczas Gali Finałowej DOBRY BETON, która odbędzie się 20 kwietnia 2017 roku w Centrum Olimpijskim PKOL, ul. Wybrzeże Gdyńskie 4 w Warszawie.

Kwartalnik 'Budownictwo, Technologie, Architektura' Dwumiesięcznik 'Cement-Wapno-Beton' Miesięcznik 'Builder' Miesięcznik 'Somochody Specjalne' ERMCO - the European Ready Mixed Concrete Organization Kancelaria Finansowa WEC Sp. z o.o. Świat Betonu

Chcesz otrzymywać aktualne informacje.

Stowarzyszenie Producentów Betonu Towarowego w Polsce
ul. Morawskiego 5, 30 - 102 Kraków
tel./fax: +48 12 427.28.44, e-mail:  | Polityka cookies

projekt i wykonanie:
redwester Advertising